16 szeptember 2009

Sanszos a rivájz (felülvizsgálat)

A minap közölt amerikai retail sales adat, miszerint a kiskereskedelmi értékesítések 2,7%-kal nőttek augusztusban, hogy is mondjam csalás nem fedi a valóságot.
Valószínűleg túl jól sikerült a szezonális kiigazítás (seasonal adjustment), mivel a nagy retailerek augusztusi eladási statisztikái nem támasztják alá a kormányzat optimista számait:
  • Abercrombie and Fitch -23%,
  • GAP -2%,
  • Hot Topic -7%,
  • JC Penney -5.6%,
  • Limited -4.6%,
  • Macy's -8.5%,
  • Neiman Marcus -15.3%,
  • Nordstrom -3%,
  • Saks -18.2%.

Ami nem szerepelt a nevesebb sajtóorgánumok főcímeiben az, az hogy augusztusban 5,3%-ot esett az értékesítés a 2008. augusztusi időszakhoz képest.
Azért ez hihetőbb, ismerve az amerikai fogyasztó mostanában nem túl rózsás helyzetét, gondoljunk csak a növekvő munkanélküliségre, az egyre több negatív home equity-jű, éppen ezért bedőlő lakáshitelre, növekvő bankkártya terhekre, nem túl szívesen hitelező bankokra és máris kész a következő ábra!

Azért egyszer megnézném, hogy milyen beérkező számokból – és milyen metódussal - kreálja a kormányzat ezeket a rózsaszínű számokat:)

1 megjegyzés:

Tomko írta...

Azért ezek, akiket felsoroltál, inkább magasabb kategóriás kisker egységek, ezeknek már régóta szakad a forgalma. Az olcsóbbak felé (pl. Wal Mart) terelődik a forgalom, ott nyilván más számok lennének.